tiistai 28. helmikuuta 2017

Voiko elämääkin valmentaa?

Vastaus otsikon kysymykseen on: kyllä! Olin noin vuosi sitten Valmentamon järjestämässä illassa, sillä minua kiinnosti kyseisen firman järjestämä Life Coach koulutus. Koulutus on edelleen mielessä  ja saa odottaa tulevaisuuden parempaa hetkeä. Tuona iltana täytin kuitenkin raksin ruutuun, jossa kerroin olevani kiinnostunut mahdollisesti harjoitusasiakkaaksi jollekkin Valmentamon opiskelijalle.

Aikaa kului ja olin jo melkein unohtanut koko asian, kunnes viime joulukuussa Maarit otti minuun yhteyttä ja pyysi valmennettavakseen. Mietin hetken, mutta päätin suostua. Minua kiinnosti mitä voisin itsestäni valmennuksessa oppia ja toki ajattelin myös voivani saada jälleen työkaluja omien asiakkaideni käytettäväksi.

Kaikki työkuviot ym. olivat tuolloin joulukuussa  aika epäselvät, joten sovimme aloittavamme Tammikuussa. Harjoitusasiakkuuteen kuului yhteensä neljä valmennuskertaa. Voi että mua ensimmäisellä kerralla jännitti, mutta Maarit sai minut todella helposti omalla olemisellaan ja läsnäolollaan rentoutumaan.

Koen joutuneeni elämäni aikana sellaisiin tilanteisiin, jossa minun on ollut pakko pohtia elämääni ja sitä mitä itse haluan. Olen tehnyt isoja muutoksia, joten en enää hirmuisesti pelkää niitä. Uskon tietäväni tällä hetkellä suhteellisen hyvin sen, kuka minä olen ja mitä minä tavoittelen. Silti oli huikeaa, kun yht äkkiä olikin henkilö kenelle sait sun ajatuksia puhua ääneen ja muistutti sua niistä asioista, jotka sä jo tiesit. Ei siihen välttämättä tarvittu sen enempää. Samalla kun sanoit jonkun lauseen ääneen, niin tajusit taas asian olevan juuri niin.

Omalla kohdallani puhuimme paljon ajankäytöstä sekä siitä, kuinka sitä omaa jaksamista pitää monien meneillään olevien asioiden keskellä yllä. Myönnän myös, että joskus minun on välillä vaikea sanoa ei. En tee sitä enää sen takia, että minusta tykättäisiin, vaan koska en vain tahdo loukata ketään. Maarit: "Luuletko, että ne ystävät ymmärtäisi?" Minä: "Hmm.. No joo" Maarit: "Kuka on se kaikkein tärkein henkilö sun elämässä josta sun täytyy pitää huolta?" Minä: "No... Minä" Siten mä jaksan auttaa muita.



Hienoin juttu valmennuksessa oli ehdottomasti se, että se pakotti pysähtymään ja ottamaan aikaa itselleni. Maarit oli siinä juuri minua varten. En osaa selittää, mutta jotenkin mulla on sellanen fiilis koko valmennuksen ajan sellainen fiilis, että sille oli syynsä, miksi minä valikoiduin juuri hänen asiakkaakseen.

Mikäli susta tuntuu, että asiat on sun päässä vähänkään rullalla, niin voin suositella Life coachin palkkaamista. Suoria vastauksia et tule saamaan, mutta lempeitä työkaluja päästä lähemmäs sitä minää, joka haluat olla. Jokaisella meillä on nimittäin oma erityinen menestyksen piste, joka löytyy sieltä, missä sun omat tiedot ja taidot kohtaa maailman ihmisten tarpeet.

xx,
Linda

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti