tiistai 7. kesäkuuta 2016

Anna mennä!

Meidän EasyFitillä alkoi joku aika sitten lukkarissa LesMillsin BodyJam tunti. Siitä saakka minun on pitänyt mennä kokeilemaan sitä, mutta aina aikataulut ovat muodostuneet esteeksi. Tänään kuitenkin tuli se hetki, jota olin odottanut ja pääsin tunnille.

Koreografisilla steppi ym. tunneilla olen tottakai jonkun verran käynyt, mutta tanssi on minulle ollut vieras. Aikoinaan muutamalla Zumba tunnilla kävin todetakseni, että minulla on todella helposti kaksi vasenta jalkaa. Minulle ei ole koskaan suotu laulutaitoja tai nuottikorvaa, kuten veljelleni. Rytmitajunikin on harjaantumaton. Kuitenkin jotenkin laulaminen, tanssi ja musiikki ovat aina olleet juttuja, joita olen tykännyt tehdä.

BodyJamissa tehdään  kaksi koreografiaa. Alkulämmittelyistä olin jo pikkaisen kauhuissani. Miten tulisin pysymään mukana? Kuitenkin lopussa, aluksia mahdottomilta vaikuttaneet liikkeet tuntuivat jopa mahdollisilta oppia. Ehkä minun pitää antaa tanssillekkin vielä mahdollisuus ja tosiaan koittaa miltä tanssi tuntuu, kun käy useammin ja jokaista askelta ei enää tarvitse niin miettiä. Tanssia voi harjoitella samalla tavalla kuin kaikkia muitakin taitoja. Ainakin tanssi vei mielestä hyvin kaikki päivän muut jutut ja nollasi ajatukset. Se on itselleni liikunnan yksi tärkeimmistä tehtävistä.



Tänään todellakin ymmärsin, kuinka joillekkin tanssi voi olla niin iso asia ja kuinka se parhaimmillaan on yksi tapa ilmaista itseään. Vaikka itse ei joka askeleessa vielä pysynyt mukana, niin silti pystyin aistimaan sen euforian ja vapauden tunteen, jonka siitä voi saada, kun antaa mennä.

En voi sanoa ihan hullaantuneeni Jamin tai tanssin maailmaan, mutta haluan kehoittaa teitä ihmiset rohkeasti kokeilemaan uusi juttuja! Menin tanssitunnille ja opin siellä koreografian lisäksi paljon muuta, kuten rentoutta ja irti päästämistä. Vaikka aina ei tahtiin osuisi, niin mitä sitten? Sitten voi hieman hymyillä itselleen ja ottaa kiinni seuraavasta, aivan kuten elämässäkin, jos huomaat ottaneesi harha-askelia. Niin minä ainakin aion tehdä! :)

Oletko sinä kokeillut tällä viikolla jo jotain uutta? :)

- Linda


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti